Педагогічна майстерня

Подорож до творчої скарбниці
В. О. Сухомлинського
Мета : продовжити знайомство з життям i творчютю видатного педагога, викликати iнтepec до творів Сухомлинського; розвивати пам’ять, мислення; виховувати почуття доброти , любові та поваги до людей

ХІД ВІКТОРИНИ :
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ I МЕТИ УРОКУ
-                    Сьогоднішня наша подорож присвячується творчості В.О.Сухомлинського. На уроках та виховних годинах ми вже знайомилися з його творами. Сьогодні ми поглибимо знания про життя i творчють В.О.Сухомлинського i дізнаємось, як добре ви знаете його твори.

РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ ПРО ЖИТТЯ I ТВОРЧІСТЬ ПЕДАГОГА
- Народився В.О.Сухомлинський в Україні у 1918 poцi. Змалку у дітей Сухомлинських виховували любов до книги. У домі була велика бібліотека. Помираючи, свої книги він віддав Василеві. Дід мав особливий вплив на онука. Педагог згадував : „При зycтрічі дід часто любив мені читати. Одягаючи окуляри, посміхаючись, він говорив : „Сідай ось тут i слухай, я тo6i зараз щось цікаве прочитаю”. При цьому очі світилися добротою.”
Пізніше, вже ставши вчителем, згадуватиме Василь Олександрович дідові слова : „Хто дітей любить, той добрий чоловік”.
35 poків пропрацював у школі. Biн був учителем i директором школи. Сухомлинський - заслужений вчитель України. Його любили батьки i діти. Для молодших школярів він написав майже 1500 мініатюр-казок. Був великим письменником i великим педагогом. Міжнародна організація з питань освіти науки i культури оголосила 1998 рік - роком           В. О. Сухомлинського.
Людина, - стверджував педагог, - народжується на світ не для того, щоб зникнути безслідною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по co6i слід вічний.
- Василь Олександрович дуже любив дітей i написав для них дуже багато цікавих розповідей про ласкаве сонечко i м’яку травичку, про працелюбних мурашок i веселого метелика, про кращі риси людини, про дітей. В його творах переважає доброта, бо вiн сам був доброю людиною, i xoтів, щоб ви, діти, виросли чуйними, працьовитими, щоб любили тата i маму , свою piдну домівку i нашу велику прекрасну Батьківщину.
- А зараз ми з вами дізнаемось, як добре ви знаете твори видатного педагога.

ВІКТОРИНА
З яких творів ці уривки:
1.                 ,Дівчинка стала над метеликом, затамувавши подих. Їй хотілося, щоб час зупинився...”
( „Метелик із росою на крилі”)
2.                  „Соромно стало лівій руці. Стала й вона рвати бур'ян.. ”
( „Права i ліва рука”)
3.                  „Здивувався Коржик, шанобливо глянув на Колоска, посунувся, поступився місцем...”
(„Коржик i Колосок”)
4.                   „Серед ночі Сергійко прокинувся, його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ...”
(„Як Сергійко навчився жаліти”)
5.      ,Дичинка дивилася на маму широко відкритими очима.”
( „Як же все це було без мене ?”)
6.                   „Ось i перерва перед уроком читання. Оленка i Галинка підійшли в коридорі до вчительки...”
( „Не читайте оповідання про Яринку”)
7. Прочитайте іншу зашифровану назву оповщання Сухомлинського. Перш ніж починати, звершть увагу на розміщення квадратиків i кружечків, тоді легко розшифрується запис. Починаемо читати з верхнього лівого квадратика.

9.                В якому оповіданні герою треба було вчинити так, щоб i дідусь не змок i самому не сидіти до вечора на дереві ?
(„Чому дідусь такий добрий сьогодні ?”)
10.                Герої  якого оповідання не їли мед, який поставив їм дідусь у тарілці на столі ?
(„Як хлопці мед з’їли”)
11.               Назвати заголовки оповідань, казок, які починаються буквою С"
(„Суниці для Наталї, „Сьома дочка”, „Сонце i сонечко”)
12.            Назвати головних героїв творів В.О.Сухомлинського, імена яких починаються з букви„С”.
(Сергійко - „Правда бувас гірша за неправду”,
Сергійко - „Як Сергійко навчився жаліти”,
Сергійко - „Усі могили людські”.)
13.           Пригадати якомога більше казок Сухомлинського.
14.               Хто був правий : соловей, жук чи дівчинка у оповіданні „Соловей і жук”.
15.               В якому оповіданні йшлося про хлопчика, який хотів приголубити сніжинку?
( „Хлопчик хотів приголубити сніжинку”)

ПІДСУМОК ПОДОРОЖІ
- Молодці, добре справились із завданнями. Твори Василя Олександровича носять виховний характер, тому що це був письменник yciм своїм талантом, роботящим умом, всім серцем, педагог за покликанням. Тож читайте його твори i збагачуйте знання. Співайте шану педагогу-творцю.
А зараз послухайте Bipш Григорія Орла „Шана педагогу- творцю”

Вересень квіти зібрав
Скрізь, де вони пломеніли,
Тихо пройшов і поклав
Їх на високій могилі.
В ній Сухомлинський лежить,
Учитель народний по праву.
Як нам його не любить!
Він наша гордість і слава.
Учитель, герой і поет,
З серцем палаючим Данко,
Справжній поет-гуманіст
Щастя творив до останку.
Світлі ідеї його
Вічні, як води Дніпрові.
Наш видатний педагог
Повен добра і любові.
Дітям життя присвятив,
Все їм віддав без вагання,
Він їх безмежно любив,
Знав їх сердець поривання.
В спадщину нам залишив
Чисті джерела науки,
Нас з тих джерел напоїв
Духом незмірно високим.
Він залишив назавжди
Слід після себе у світі,
Слід той не зможуть змести
Сиві і славні століття.
Шану творцю віддає
Юних творців покоління.
Як в Сухомлинського, є
В нього талант і горіння.
В школах дитинство дзвенить
Щастям яскравим, як спалах.
Вересень тихо бринить

Росами срібними в травах.

Хвилинки-роздуми у дружньому колі по темі: «Я хочу сказати своє слово» за твором В.Сухомлинського «Дідова колиска»
Ключові слова:
Мир і хліб
Батьківщина
патріот
дідова колиска
рідне село
рідна хата, мама, тато, наш предки, Україна, рідний край, рідна земля
Передбачення за заголовком
-         Як ви думаєте, про що піде мова в цьому творі?
-         А якою ви уявляєте собі колиску?
Словесне малювання
Використання свого малюнка
   

Погляньте на роботу родини нашого учня Романа Бердніка



-         А зараз ви намалюєте кожен свою колиску. Якою вона є?
Висновок
-         А наша колиска – це наше рідне село, рідна хата, наші батьки. З рідної хати починається Батьківщина.
-         Ми повинні знати минуле нашого роду. 

Немає коментарів:

Дописати коментар